A 380 Test verschoben

Für alles, was nicht in andere Foren passt - (fast) alles ist erlaubt ...
Post Reply
LOWA
Administrator
Administrator
Posts: 16211
Joined: 3. Aug 2004, 21:26
Location: Österreich

A 380 Test verschoben

Post by LOWA » 11. Jan 2006, 09:58

AIRBUS - Test verschoben

Der für die Zulassung des Airbus A380 entscheidende Evakuierungstest des Flugzeugs für bis zu 853 Passagiere in Hamburg wird nicht vor dem Frühjahr stattfinden. Dann müssen binnen 90 Sekunden alle 875 Insassen das Flugzeug über Notrutschen verlassen. Dies muß im Dunkeln durch nur die Hälfte der Türen erfolgen. Die Testmaschine sei noch im Bau und werde erstmals im Februar fliegen, erfuhr dpa am Rande der EADS-Pressekonferenz am Montag in Paris. Das Flugzeug soll für den Evakuierungsversuch temporär mit 853 Passagiersitzen ausgerüstet werden, bevor es für eine Auslieferung an Kunden ausgestattet wird. Die Notrutschen befinden sich dem Vernehmen nach noch im Zulassungsverfahren. Probleme bei Seitenwind, von denen in einigen Presseberichten die Rede war, gebe es nicht oder nicht mehr.


Quelle: DIE WELT, Druckausgabe vom 10. 01. 06
Glück ab, gut Land!

LOWA - Wien's einstiger Flughafen, 1912 - 1977

N5528P
Flottenchef e.h.
Flottenchef e.h.
Posts: 5104
Joined: 19. May 2005, 20:37
Location: Wien
Contact:

Post by N5528P » 15. Jan 2006, 16:38

Aufgebaut wurde das Ding ja schon:

Airbus wrote: A380 CABIN TRAINER INSTALLED IN TOULOUSE

Another world’s first for Airbus with the installation of the world’s largest cabin trainer in the Toulouse training centre.

The world’s largest cabin trainer is being installed in Airbus’ training centre in Toulouse. Measuring 25 metres long and 10 metres high, the A380 cabin emergency evacuation trainer (CEET) is designed for cabin and flight crew safety training in both normal and emergency flight situations.

The A380 trainer, manufactured by German company TFC Kaufer to Airbus’ specification, features a full-scale cabin section with a main and upper deck. It includes facilities such as the cockpit, cabin crew stations, lavatories and the lower deck crew rest area. It is also equipped with two A380 doors, cabin communication systems, and one main and one upper deck escape slide, as well as an overwing slide.

Cabin and flight crews will be trained on topics such as the cabin and cockpit oxygen systems and the operation of the reinforced cockpit door. The CEET can also be used by maintenance staff for training on performing mechanical adjustments and trouble-shooting.

Airbus is counting on this state-of-the-art trainer, which features the double-deck design of the actual aircraft, to provide a realistic environment for A380 crews coming to familiarise themselves with the two-deck concept and to be trained on all the cabin systems in optimum conditions.


Image

Image
For radar identification, throw your jumpseat rider out the window.

SubStyle

Post by SubStyle » 15. Jan 2006, 20:13

naja das ding in Toulouse ist ja nur zum Crew trainieren.
die 853 Personen werden ja aus einer echten A380 evakuiert oder?

Lg Peter

N5528P
Flottenchef e.h.
Flottenchef e.h.
Posts: 5104
Joined: 19. May 2005, 20:37
Location: Wien
Contact:

Post by N5528P » 16. Jan 2006, 08:04

SubStyle wrote:naja das ding in Toulouse ist ja nur zum Crew trainieren. die 853 Personen werden ja aus einer echten A380 evakuiert oder?


Das natürlich, aber um sich keine Blöße zu geben wird das auf diesem Kasterl probiert und hochgerechnet - das geht nämlich diskret in einer Halle und wenn wer plaudert gibts eine über die Rübe...

Bernhard
For radar identification, throw your jumpseat rider out the window.

Post Reply