schaut euch mal die landung in wien an.

Post Reply
vwboy05
Privatpilot
Privatpilot
Posts: 84
Joined: 19. Jan 2007, 12:20
Location: österreich

schaut euch mal die landung in wien an.

Post by vwboy05 » 5. Oct 2007, 11:25


LOWA
Administrator
Administrator
Posts: 16211
Joined: 3. Aug 2004, 21:26
Location: Österreich

Post by LOWA » 5. Oct 2007, 11:37

Hi vwboy!

Die Aufnahmen sind ein Wahnsinn ... da sie allerdings herzlich wenig mit Austrian Airlines zu tun haben, verschiebe ich sie in die Rubrik "Planespotting" ... ;)
Glück ab, gut Land!

LOWA - Wien's einstiger Flughafen, 1912 - 1977

z142
Flugingenieur
Flugingenieur
Posts: 860
Joined: 15. Feb 2005, 08:14
Location: Wien

Post by z142 » 5. Oct 2007, 11:40

Netter Visual :du:

SubStyle

Post by SubStyle » 5. Oct 2007, 18:06

hm sollte wohl eine Citation sein denk ich mal :)

der_u
Avioniker
Avioniker
Posts: 103
Joined: 5. Sep 2007, 10:53

Post by der_u » 8. Oct 2007, 10:10

Klärt mich bitte auf - wann kommt es zu solchen swingovers? ist das eine normale prozedur?
You have control, I have communications

Sokrates
Avioniker
Avioniker
Posts: 185
Joined: 5. Feb 2006, 14:07

Post by Sokrates » 8. Oct 2007, 10:27

der_u wrote:…wann kommt es zu solchen swingovers?

ATC als auch der PIC können so etwas vorschlagen, etwa um Verzögerungen zu vermeiden.

der_u wrote: ist das eine normale prozedur?

Gottseidank nicht.
Und als nicht privater Flug (etwa mit zahlenden Passagieren an Bord) höchstwahrscheinlich auch illegal.
Εν οίδα οτι ουδέν οίδα
(Scio nescio)

fly346
Werftleiter
Werftleiter
Posts: 245
Joined: 19. Sep 2006, 10:47
Location: Wien

Post by fly346 » 8. Oct 2007, 12:37

Sokrates wrote:Und als nicht privater Flug (etwa mit zahlenden Passagieren an Bord) höchstwahrscheinlich auch illegal.


Warum sollte das illegal sein??
Und solange die Paxe nicht kotzen dabei sollte es auch keine gröberen Konsequenzen haben
Image

Sokrates
Avioniker
Avioniker
Posts: 185
Joined: 5. Feb 2006, 14:07

Post by Sokrates » 8. Oct 2007, 13:32

fly346 wrote:Warum sollte das illegal sein??

Weil in den OM-As meist etwas von „stabilised approach“ steht, und dies nicht ohne Grund!
Εν οίδα οτι ουδέν οίδα
(Scio nescio)

fly346
Werftleiter
Werftleiter
Posts: 245
Joined: 19. Sep 2006, 10:47
Location: Wien

Post by fly346 » 8. Oct 2007, 14:59

Sokrates wrote:
fly346 wrote:Warum sollte das illegal sein??

Weil in den OM-As meist etwas von „stabilised approach“ steht, und dies nicht ohne Grund!


Also das war doch "stabilized...! oder?
und ein circling approach schaut auch nicht anders aus, (dem Video nach war es doch sowas, ein bischen tief vielleicht, wenn man etwas höher bleibt, dann flieg ich das auch mit nem Airbus - legal!)und das ist doch auch "Stabilized"
Image

hirschl
Funker
Funker
Posts: 383
Joined: 15. Dec 2006, 23:18

Post by hirschl » 8. Oct 2007, 19:05

stabilized AE
stabilised BE :) 1 Wort 2 mögl. es zu schreiben.
Lg Lukas

CRJ200_LOWG
Flottenchef e.h.
Flottenchef e.h.
Posts: 1441
Joined: 3. Jun 2006, 10:23

Post by CRJ200_LOWG » 9. Oct 2007, 14:09

Hi Leute!

Echt toll die Aufnahme. Habe dieses Procedure schon öfters in LOWW beobachten können. Scheint ein Klassiker zu sein. Anflug auf 34 und dann ein dezenter turn zur 29. Bin gespannt, ob es die Variante 16/29 gibt. *hahaha*

Styrian_Captain
Aspirant
Aspirant
Posts: 10
Joined: 6. Oct 2007, 18:13
Location: Wien
Contact:

Post by Styrian_Captain » 9. Oct 2007, 15:03

Ich bin ganz der Meinung von CRJ200,ich hab so was in Schwechat auch schon öfters gesehen,aber natürlich nur von Privaten Propellermaschinene.Mit Triebwerken wäre der Abdrift auch zu gefährlich.
lg

Sokrates
Avioniker
Avioniker
Posts: 185
Joined: 5. Feb 2006, 14:07

Post by Sokrates » 10. Oct 2007, 12:37

fly346 wrote:Also das war doch "stabilized...! oder?

Hier eine “typische” Auflistung:


All flights must be stabilized by 1,000 feet above airport elevation in IMC and by 500 feet above airport elevation in VMC. An approach is stabilized when all of the following criteria are met:

(1) The aircraft is on the correct flight path;

(2) Only small changes in heading/pitch are required to maintain the correct flight path;

(3) The aircraft speed is not more than Vref + 20 knots indicated and not less than Vref;

(4) The aircraft is in the landing configuration;

(5) Sink rate is no greater than 1,000 fpm; if an approach requires a sink rate greater than 1,000 fpm, a special briefing should be conducted;

(6) Power setting is appropriate for the aircraft configuration and is not below the minimum power for approach as defined by the aircraft operating manual;

(7) All briefings and checklist have been conducted;

(8.) Specific types of approaches are stabilized if they also fulfill the following: Instrument landing system (ILS) approaches must be flown within one dot of the glideslope and localizer; a Category II or Category III ILS must be flown within the expanded localizer band; during a circling approach, wings should be level on final when the aircraft reaches 300 feet above airport elevation; and,

(9) Unique approach procedures or abnormal conditions requiring a deviation from the above elements of a stabilized approach require a special briefing.

An approach that becomes unstabilized below 1,000 feet above airport elevation in IMC or below 500 feet above the airport in VMC requires an immediate go-around.
Εν οίδα οτι ουδέν οίδα
(Scio nescio)

Post Reply